Concurso Regular FONDECYT 2011

Facultad de Ciencias se Adjudica Ocho Proyectos Fondecyt Regular

La Universidad Austral de Chile se adjudicó 25 proyectos en el Concurso Regular FONDECYT 2011  de los 47 presentados a este concurso.

En lo que respecta a nuestra Facultad, los siete proyectos adjudicados, más uno que se traslada con nuevo investigador, corresponden a académicos del Instituto de Biología Marina (1), Bioquímica (2), Botánica (1), Ecología y Evolución (1), Física (2) y Zoología (1). A ellos se suman cinco académicos que participan en coinvestigación, en proyectos adjudicados por otras universidades. A esta categoría corresponder los Institutos de Ecología y Evolución (4) y Zoología (1).

Para conocer a los investigadores responsables y sus proyectos Fondecyt 2011 ver a continuación:

ROBERTO GODOY BORQUEZ – BOTANICA

BIOGEOCHEMISTRY IN TEMPERATE FORESTS OF SOUTHERN CHILE: C AND N FLUXES IN PRISTINE ENVIRONMENTS VERSUS SITES WITH CHANGE IN LAND USE

LUIS PARDO SUAZO – BIOLOGIA MARINA

DOES THE SIZE AND SEX-BIASED FISHERY CAN TRIGGER A CASCADE OF NEGATIVE EFFECTS ON REPRODUCTION OF CRABS?

ILONA CONCHA GRABINGER – BIOQUIMICA

STUDY OF THE REGULATORY MECHANISM OF TESTICULAR GLYCOGEN CONTENT: PARTICIPATION OF MALIN AND LAFORIN

GUILLERMO D´ELIA VARGAS – ECOLOGÍA Y EVOLUCIÓN

EVOLUTIONARY RESPONSES OF SOUTHERN SOUTH AMERICAN RODENTS TO PRECIPITATION GRADIENTS AND BIOGEOGRAPHICAL HISTORY

ALEX GIACOMINI BAUMHOGGER  – FISICA

ASPECTS OF HIGHER DIMENSIONAL GRAVITY

ERIC HOLMSTROM – FISICA

FIRST PRINCIPLES THEORY OF AMORPHOUS MATERIALS

MAITE CASTRO GALLASTEGUI – BIOQUÍMICA

IMPAIRED HOMEOSTASIS OF ASCORBIC ACID IN HUNTINGTON DISEASE: FROM THE ANIMAL MODEL TO THE CLINIC.

LUIS VARGAS CHACOFF – ZOOLOGÍA

INFLUENCE OF ENVIRONMENTAL VARIABLES (SALINITY, TEMPERATURE AND DENSITY) ON OSMOREGULATION, ENERGETIC METABOLISM, STRESS RESPONSES AND GROWTH IN THE CHILEAN SEA BASS "ROBALO" ELEGINOPS MACLOVINUS

Proyectos Aprobados UACh en Coinvestigación Con Otras Instituciones

LEYLA CÁRDENAS